onsdag 10 november 2010

Byxor

För ett tag sedan sydde jag en klänning till lillan och tanken var att lillebror skulle få ett par matchande byxor. Byxorna blev bra, för att vara mina första... Missade att det behövs ett resårband i mudden så det ska jag lägga till efteråt, när det nu blir... Tyget är en gardin från Kupan/Röda korset och mönstret kommer från en bok jag lånat av min mamma. Om någon är intresserad av titeln kan jag kolla upp den.

 Andra paret byxor blev också till lillebror. Mönstret är från Ottobre 4/2010, tyget från Olssons tyger. Byxorna blev bra (när de äntligen var klara) och har använts mycket.

Nu just håller jag på med ett par turkosa byxor åt lillan. Egentligen är det bara kvar att sy fast muddar men så kom det ett önskemål om fickor och jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska bry mig om det och hur jag då skall lösa det... Bilder kommer så småning om.

Inga kommentarer: